Corona information 29. april

Opdateret 29. april 2020

Aflastningstilbud
Autisme Center Vestsjællands aflastningstilbud arbejder nu gradvist med en genåbning hen mod en normalisering af tilbuddet. Fra fredag 1. maj begynder de første børn og unge mennesker således igen at komme i aflastning. Det gør de ud fra en ny plan, og selvfølgelig stadig med udgangspunkt i Sundhedsstyrelsens anbefalinger. I øjeblikket arbejder medarbejdere og ledere med at finde de bedste muligheder og rammer for, hvordan børnene og de unge mennesker kan være i aflastningen. Vi glæder os til at byde velkommen igen. De pårørende har fået direkte besked.

Rosenkilde Skole og STU
På Rosenkilde Skole har eleverne været tilbage siden 20. april, og med stor gensynsglæde. De fleste har vænnet sig til de nye rammer, og er glade for at være kommet tilbage til en hverdag, som bringer struktur igen, selvom det er en ny struktur. Udendørs aktiviteter er blevet en større del af hverdagen, og håndvask og hygiejne en større del af læringen. På STU har man nu været i gang siden i mandags. Også her har gensynsglæden været stor.

Siden er sidst opdateret 10. oktober 2020