Corona information 29. september

Opdateret 29. september 2020

Retningslinjer for brug af værnemidler ved besøg på Autisme Center Vestsjælland

Kære pårørende

Tak, fordi I viser hensyn til jeres egne pårørende og til andre borgere på Autisme Center Vestsjælland ved at begrænse besøg, så vi sammen kan medvirke til at begrænse smittespredningen af COVID-19.

Sundhedsstyrelsen har offentliggjort nye retningslinjer for brug af værnemidler, når der ikke er påvist eller mistanke om COVID-19. Formålet med disse er primært at forebygge smitte fra folk uden symptomer på COVID-19. I forbindelse med dette, og i forbindelse med de nuværende besøgsrestriktioner, vil vi opfordre jer til i videst muligt omfang at anvende ansigtsværnemiddel ved besøg, hvor der ikke kan holdes en afstand på 1 meter til jeres pårørende.

Vi stiller mundbind til rådighed ved jeres aftalte besøg, hvis I har behov for dette. Dette vil blive udleveret af personalet ved ankomst. Vi stiller ligeledes visirer til rådighed i de situationer, hvor dette måtte være at foretrække, fx kan det være væsentligt at vise ansigt i kommunikationen med jeres pårørende. Visirer skal efter endt brug afleveres til personalet.

Vær dog opmærksom på at ansigtsværnemidler ikke erstatter de generelle anbefalinger om smitteforebyggelse som fx afstand og håndhygiejne.

Vi gør fortsat, hvad vi kan – sammen med jer - for at tage de nødvendige forholdsregler for de borgere, der er tilknyttet Autisme Center Vestsjælland.

Siden er sidst opdateret 6. november 2020